Clock 9. rész

Nagyon sokszor tapasztaltam tanárként és tanulóként is, hogy a tanuló nem tud “miről” beszélni.

Sok tanár, tanfolyam már az A2 szinten elvárja, hogy folyékonyan, perceken keresztül beszéljen a tanuló magáról, a környezetéről, és még a nyelvvizsgákon is van ilyen feladat.

A gond ezzel az, hogy vannak olyan személyek, akik valahogy nem olyan beszédes fajták, ha az önálló, perceken át tartó beszédről van szó. De attól még meg szeretnének tanulni angolul!

Erre kiváló módszer ez: meséld el a szöveg tartalmát!

A legjobb, ha okostelefonodon rögzíted is, amit mondasz, majd visszahallgatod.

Aztán újra és újra elmondod a tartalmat, esetleg írhatsz magadnak kulcsszavakat, puskaként.

Tanulóimnál azt tapasztaltam, hogy imádják ezt a feladatot, mert sikerélményt okoz: tudnak önállóan beszélni.

“Noémi! Honnan tudom, hogy jól mondom-e?”

Tudom, hogy szinte kényszere van az embernek, hogy nyelvtanilag pontos legyen, de nem kell, legalábbis ne görcsölj rajta, csak BESZÉLJ! Mivel a tanfolyamokon szépen haladsz, a hibáid el fognak kopni, rögzülnek a jó szerkezetek, és ha VIP tagként a fogalmazásaid is mindig beküldöd, akkor pláne jobban rögzül a helyes használat! De VIP tagként a hangod rögzítheted, elküldheted, és szívesen kiértékelem.

A LÉNYEG A BESZÉD, ÉS TÖREKEDJ ARRA, HOGY FOLYÉKONY LEGYEN! Ehhez lehet ötször, tízszer (vagy még többször) el kell mondanod a szöveget, de ne bánd, légy türelmes magaddal! A beszédet csak beszélve lehet elsajátítani, tesztekkel nem.

Ha szükséges, hallgasd meg újra a hanganyagot!

NAGYON SZÍVESEN VENNÉM, HA LEÍRNÁD, HOGY MENT!

Hozzászólások küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük